- Concurso: Intrígate o personaxe e o libro que se enconden nestas liñas?
Se non tes unha lectura entre mans e queres descobrir as novidades da Biblioteca, anímate e participa, xa que, ademáis de poñer a proba as túas habilidades investigadoras, desfrutarás lendo e podes gañar un premio.
Para participar debes recoller un impreso en conserxería no que anotar a obra e a voz que se esconden nas 23 citas que verás expostas no centro. Tamén podes vir ler as citas á biblioteca, xa que temos feito un xogo. Tes de prazo ata o día 18 de outubro para completar a listaxe e entregala na nosa biblioteca.
Rocío García Casalderrey
Rosa María Villar Villamil
Seguir lendo → - Que sabedes de Florencio Delgado Gurriarán?
Por suposto, sabedes que este ano o Día das Letras Galegas adícase a súa figura e obra. Non parece suficiente, verdade? Dende o equipo de Dinamización da Lingua Galega e o da Biblioteca ímosvos propor algunhas actividades ó longo desta semana para coñecelo mellor. Estade atentos!
https://create.kahoot.it/details/ca6b5eb1-69ba-45d6-b87e-0316d2108adf
Para os que queirades consultar algo de información antes de participar, a Real Academia Galega publicou na súa páxina web unha serie de vídeos sobre a súa vida e obra. Asimesmo, na biblioteca do noso centro pódense atopar algunhas das súas obras.
O seu tema lingüístico máis recorrente, o cabalo de batalla de Florencio, é o castrapo, síntoma e expresión lingüística do sometemento da lingua minorizada, o galego, pola lingua minorizadora, o castelán.
Volten a Valdeorras os nomes xenuínos
non máis Correjanes nin Vegamolinos.
Si Veigamuíños e mais Correxais
pois xa os castrapismos están por demais.
……………………………………………….
Non trocar por feles os galaicos meles
pronunciando El Barco, La Puebla e Bajeles.
Rosa María Villar Villamil
Coordinadora do Equipo de Biblioteca
Seguir lendo → - Reclamacións das axudas FCT
Aberto o prazo de reclamacións das axudas FCT (setembro-decembro 2024): De acordo coa Orde do 8 de xullo de 2024, pola que se convocan axudas económicas para o alumnado que realiza a formación práctica en centros de traballo ou FP Dual (DOG do 10/07/2024), infórmase de que o segundo prazo de solicitudes destas axudas, destinado aos alumnos que realizaron prácticas entre setembro e decembro de 2024, finalizou o pasado 14 de novembro de 2024. Xa está publicado no taboleiro do centro o listado provisional de solicitantes. Ábrese un prazo de reclamacións que irá do 15 ao 24 de novembro. Unha vez finalizado este período, o 25 de novembro publicarase o listado definitivo.
Seguir lendo → - II EDICIÓN DO CONCURSO DE IDEAS EMPRENDEDORAS: “A TÚA IDEA NUN MINUTO”
O IES Chan do Monte convoca o II Concurso de ideas emprendedoras co obxectivo de fomentar o emprendemento e impulsar a creatividade e innovación no alumnado.
Dirixido a todo o alumnado de FP (FP Básica, Ciclo Medio e Ciclo Superior) matriculado no curso 24/25. Pódese participar individualmente ou en grupo (máximo 3 membros).
QUE HAI QUE FACER PARA PARTICIPAR?:
. Expón a túa idea emprendedora nun vídeo dunha duración máxima de 1 minuto e a continuación envíao a seguinte dirección de correo electrónico: aulaemprendemento@ieschandomonte.edu.es
Prazo de PARTICIPACIÓN e duración do concurso: do 28/10/24 ao 10/12/24 (ámbolos dous incluídos)
Un xurado elixirá os gañadores. O xurado estará composto por membros da Dirección, profesorado e alumnado de diferentes familias profesionais.
As ideas serán valoradas segundo os seguintes criterios (de 1 a 4 puntos):
. Presentación.
. Se a idea satisfai unha necesidade existente no mercado.
. Se a idea pode levarse á práctica (é viable).
. Se a idea é orixinal, innovadora e diferente.
PREMIOS ÁS IDEAS GAÑADORAS*:
1º Premio: valorado en 300 €
2º Premio: valorado en 150 €
3º Premio: valorado en 75 €
*Os premios son vales regalo a trocar na tenda PC BOX de Pontevedra.
PARTICIPADE. ESPERAMOS OS VOSOS VÍDEOS!
Seguir lendo → - Axudas FCT segundo prazo set-dec 24
O segundo prazo de axudas FCT será o comprendido entre o 14 de outubro e o 14 de novembro de 2024, para o alumnado a que lle corresponda realizar a FCT no período de setembro-decembro de 2024.
Este alumnado deberá rematar obrigatoriamenteo período de formación en centros de traballo antes do 31 de decembro de 2024.
O alumnado que teña horario flexible con autorización da Dirección Xeral de Formación Profesional e remate despois do 31 de decembro de 2024 acollerase á seguinte convocatoria de axudas.
IMPORTANTE:
- Os titores deben facer chegar ( cando antes) á Coordinación, os números de contas bancarias IBAN dos alumnos de FCT que teñan dereito á axuda para poder imprimir as solicitudes.
- Unha vez impresas as solicitudes, deixarémolas no casillero de cada titor para que as devolvan asinadas polo alumnado da súa titoría.
Resumo da convocatoria: máis información nos seguintes enlaces.
Axudas segundo prazo setembro a decembro 24
REQUISITOS:
1. Estar matriculado nun centro público desta comunidade autónoma ou, no caso dos centros privados, nunha ensinanza concertada coa Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional.
2. Estar cursando o derradeiro curso dun ciclo formativo de grao básico, grao medio ou grao superior de formación profesional, cursos de especialización de formación profesional, ensinanzas profesionais de artes plásticas e deseño, ensinanzas deportivas de réxime especial e programas formativos ou algún ciclo formativo de FP dual.
3. Rematar o período de formación práctica en centros de traballo ou FP dual antes do 31 de decembro de 2024.
4. Realizar como mínimo o 80 % das xornadas en empresa correspondentes a cada ensinanza segundo o establecido no currículo ou no proxecto de FP dual.
5. No caso do alumnado de FP dual, que o proxecto de FP dual non inclúa axudas para desprazamento ou aloxamento.
6. No caso da modalidade A (cando o alumnado realice a FCT ou a FP dual dentro do territorio español ), que o concello do centro de traballo sexa distinto do concello do centro educativo e distinto do concello de residencia do/da alumno/a durante o período de realización da FCT ou da FP dual.
7. No caso da modalidade B (cando o alumnado realice a FCT ou a FP dual fóra do territorio español ), que o/a alumno/a non desfrutase dunha axuda Erasmus+ KA102, KA116, KA121, KA122ou calquera outra axuda que financie totalmente o período de realización da FCT ou da FP dual.
Seguir lendo → - Axudas económicas FCT
Orde do 8 de xullo de 2024, pola que se convocan axudas económicas para o alumnado que realiza a formación práctica en centros de traballo ou FP dual (DOG do 10/07/2024). Informamos tamén de que o prazo de solicitudes de axuda FCT para os alumnos que realizaron prácticas entre xaneiro e xuño de 2024 rematou o pasado 9 de setembro de 2024. Xa está publicado no taboleiro do centro o listado provisional de solicitantes. Ábrese un prazo de reclamacións do 11 ao 20 de setembro. Unha vez finalizado este período, o 21 de setembro exporase o listado definitivo.
Seguir lendo → - Axudas económicas para alumnado que realizou FCT
Publicada a Orde de 08 de xullo de 2024 (DOG 10 xullo) pola que se convocan axudas ao alumnado que realizou a FCT e rematou esta formación práctica entre xaneiro e xuñode 2024.
A DATA LÍMITE PARA SOLICITAR AS AXUDAS REMATA O 09 DE SETEMBRO DE 2024.
CÓMO SOLICITAR A AXUDA:
A xestión documental das axudas realizarase en contacto cos titores/as do grupo. Estes xa están informados/as para solicitar o IBAN ao alumnado e preparar a documentación.O alumnado debe acudir obrigatoriamente ao centro a firmar a documentación requerida pola Xunta de Galicia.
PRAZOS DA CONVOCATORIA:
Para o alumnado que realizou a FCT nos períodos: outubro 23 – marzo 24; xaneiro 24 – xuño 24; xaneiro 24- marzo 24; abril 24 – xuño 24.
- Publicación da convocatoria no DOG: 10 de xullo de 2024
- Prazo de solicitudes:11 de xullo ao 9 de setembro
- Publicación no centro da listaxe provisional: 10 de setembro
- Prazo de reclamacións: 11 ao 20 de setembro
- Publicación no centro da listaxe definitiva: 21 de setembro
ALUMNADO EXCLUÍDO:
Non terán dereito á axuda convocada nesta orde:
- O alumnado que realizara a FCT ou FP Dual no mesmo concello do centro educativo ou concello de residencia durante a realización da FCT ou da FP Dual
- O alumnado de FP Dual en cuxos proxectos se inclúan axudas por desprazamento e aloxamento
- No caso da modalidade B, qeu o alumno/a non desfrutaxe dunha axuda Erasmus+ KA102, KA 116, KA121 ou KA122, ou calquera outra axuda que financie totalmente o período de realización da FCT ou da FP Dual.
- Oferta de emprego Instalacións Frigoríficas e Reparación
Seguir lendo →
Frigorificos Cantabria Porriño, sl, fabricante de muebles en acero inox e instalacion maquinaria industrial, ubicada en Ctra salceda Km 0,5 – 36418 O Porriño (Pontevedra), busca personal con conocimientos de instalaciones frigorificas, climatizacion o electricidad para la instalacion de frio y reparacion maquinaria. Interesados enviar CV a info@frigorificoscantabria.com o entrega en nuestras oficinas. - Dous estudantes do IES Chan do Monte entre os Mellores Expedientes de Galicia ABAU 2024
É para nós un inmenso orgullo anunciar que dous dos nosos estudantes de 2º de Bacharelato, Martín Freire González e Claudia Parada Rivas, foron seleccionados entre os Mellores Expedientes de Galicia na ABAU 2024. Este recoñecemento pon de manifesto o seu esforzo, dedicación e talento, así como a calidade do ensino no noso centro.
Martín e Claudia participarán no acto de homenaxe MEGABAU 2024, que terá lugar o vindeiro venres 21 de xuño ás 11:30 horas no Coliseum da Coruña. Este evento, organizado conxuntamente polas tres universidades públicas do Sistema Universitario de Galicia (SUG) e a Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional, contará coa presenza das máximas autoridades académicas e políticas.
Queremos expresar a nosa máis sincera felicitación a Martín e Claudia por este logro extraordinario. Os seus resultados son motivo de gran satisfacción para toda a comunidade educativa do IES Chan do Monte, nun centro que só é liña 1.
Este recoñecemento é un reflexo do compromiso co estudo dos nosos alumnos e alumnas, así como da dedicación do profesorado e o apoio das familias. Dende o IES Chan do Monte seguiremos traballando para ofrecer unha educación de calidade que permita ao noso alumnado acadar as súas metas e contribuír a unha sociedade mellor.
Parabéns, Martín e Claudia! Estamos moi orgullosos de vós e desexámosvos o mellor no voso futuro académico e profesional.
Seguir lendo → - Inauguramos a nosa tenda RRR
Grazas á colaboración do alumnado, as familias e o profesorado conseguimos visibilizar a necesidade de contribuir individualmente e como centro á protección do medio ambiente. O feito de compartir estas prendas de vestir, que están nalgún caso sen estrear sequera, e estes libros conciéncianos de ata onde é importante a nosa acción para reducir o consumismo atroz. Polo ben de todos!
Estades invitados a visitala e a traer mais prendas que queirades intercambiar.
O noso agradecemento á tenda de roupa Quomo, que nos prestou desinteresadamente perchas e percheiros. Sen eles tería sido moito máis difícil materializar o proxecto.
Grazas tamén o alumnado de Bioloxía de 4º ESO por elaborar con materiais reciclados as fermosas letras que identifican a nosa tenda.
Finalmente, non podo esquecer a incondicional axuda de Rocío García Casalderrey e valorar a xestión de Antonio Mandías na posta en marcha da tenda virtual, que contribuiu a que o proxecto iniciado por nós, Susana Montes, Juan Miguel Pineda e eu mesma, se vise tan enriquecido e poda continuar en anos vindeiros.
Rosa María Villar Villamil
Seguir lendo → - A Biblioteca como referenza no uso de recursos dixitais. Formación en Polos Creativos: Impresora 3D
O alumnado de FP Básica de Informática de Oficina 2, na materia de Ciencias aplicadas II, deseñou un xadrez con formas xeométricas para colocar na biblioteca coa súa profesora de matemáticas, Rocío García Casalderrey, fomentando a presenza da Biblioteca como referenza no uso de recursos dixitais, xa que, despois do deseño manual, fixeron uso de Tinkercad e prepararon arquivos .stl para a súa impresión, coa inestimable axuda técnica de J.D. Ventín.
Con este xadrez deuse continuidade ao proxecto de biblioteca do curso pasado no que o alumnado de 4ºESO construíra, na materia de Tecnoloxía, un taboleiro de xadrez vertical que no momento de realizar a actividade estaba sen pezas. A impresión 3D de cada peza tardou 45min, 6 pezas xuntas 1hora e media. As 32 pezas foi un total de 8 horas.
O traballo por proxectos permite manexar contidos de xeometría relacionados co cálculo de áreas e volumes como parte da ciencia para a vida. Son éstes proxectos científicos colaborativos orientados á mellora e á creación de valor na sociedade, fomentando técnicas cooperativas que optimicen o traballo en equipo, o despregamento de condutas empáticas e estratexias para a xestión de conflitos.
Noraboa!
Rosa María Villar Villamil
Seguir lendo → - Dinamización da biblioteca escolar a través de medios dixitais
Como xa vos viñamos informando, a nosa radio xa está iniciando a súa pequena historia. Amósovos os resultados acadados polo alumnado de 2º curso de Ciclo Medio de Xestión Administrativa da man do seu profesor Carlos Baena, baseándose nunha aprendizaxe por proxectos.
https://agueiro.edu.xunta.gal/view/view.php?t=YJFZsIKb2qDlt1Tr8cW0
https://agueiro.edu.xunta.gal/view/view.php?t=9ULOeCXxSPaZfd6vtDyj
PAUTAS PARA REALIZAR UN PERFECTO PODCAST
- Organizar as ideas en seccións e anotar os puntos que se queren tratar.
- Engadir información extra, como datos, citas, referencias etc., que apoien o contido e fágano máis interesante.
- Preparar unha estrutura para o guion. Pode ser baseado en entrevistas, experiencias persoais, historias etc.
- Desenvolver cada parte do guión, coidando a redacción e a coherencia.
- Usar o guion como punto de partida, pero non como unha limitación. Ser flexible e adaptarse ás circunstancias do podcast.
- Practicar o guion antes de gravar, para corrixir posibles erros e mellorar a fluidez e a entoación.
OBXETIVOS
- RESOLVER SITUACIÓNS
- RETOS
- RESPONDER A PREGUNTAS E INCÓGNITAS (INVESTIGACIÓN)
- REFLEXIÓNS SOBRE COÑECEMENTOS
- COOPERACIÓN ACTIVA
- TRABALLO INTERDISCIPLINAR
Ata onde nos leve a creatividade e imaxinación do alumnado!
Rosa María Villar Villamil
Seguir lendo →