Por suposto, sabedes que este ano o Día das Letras Galegas adícase a súa figura e obra. Non parece suficiente, verdade? Dende o equipo de Dinamización da Lingua Galega e o da Biblioteca ímosvos propor algunhas actividades ó longo desta semana para coñecelo mellor. Estade atentos!
Para os que queirades consultar algo de información antes de participar, a Real Academia Galega publicou na súa páxina web unha serie de vídeos sobre a súa vida e obra. Asimesmo, na biblioteca do noso centro pódense atopar algunhas das súas obras.
O Garaxe Hermético e a Deputación de Pontevedra amosan a Florencio Delgado Gurriarán a través do cómic.
O seu tema lingüístico máis recorrente, o cabalo de batalla de Florencio, é o castrapo, síntoma e expresión lingüística do sometemento da lingua minorizada, o galego, pola lingua minorizadora, o castelán.
Hoxe, o alumnado de 1º de FP Básica de Oficina participou nunha sesión práctica de primeiros auxilios dentro do módulo de IPE. Durante a clase, aprenderon e puxeron en práctica técnicas esenciais de reanimación cardiopulmonar (RCP) e outras manobras de atención a emerxencias.
A sesión foi moi produtiva, e tanto o alumnado como a profesora valoraron positivamente a oportunidade de poñer en práctica estes coñecementos fundamentais. A formación en primeiros auxilios é esencial para actuar con seguridade ante posibles situacións de urxencia, e experiencias coma esta fan que a aprendizaxe sexa máis significativa e eficaz.
Durante este curso académico parte do EABE d’ Os labirintos de Mogorestá a realizar un seminario formativo específico sobre a biblioteca escolar e a xestión documental e técnica dos nosos fondos.
Deste xeito, ao longo de dúas sesións que decorreron durante este mes de febreiro, tivemos a fortuna de poder recibir unha formación increíble e moi necesaria impartida pola profesora e investigadora da USC Montserrat Pena Presas, especialista en LIX e recoñecida crítica literaria galega.
Con ela percorremos os vieiros dos libros de ficción e de non ficción, con especial atención no álbum ilustrado. O persoal asistente puido revisar os trazos característicos dos ámbitos bibliográficos antes amentados, coñecer as posibilidades prácticas que estes recursos ofrecen ao noso alumnado e analizar os diferentes criterios que podemos empregar para anovar a nosa colección.
Moitas grazas, Montse, por compartir connosco a túa sabedoría e paixón 🫶📚📓📖✨
Gustaríanos tamén agradecer ao @cfr.pontevedra o seu auspicio.
O luns 24 de febreiro o alumnado de 1° BAC das materias de Grego, Literatura Universal e Bioloxía e Xeoloxía, de 2° BAC de Latín II, de 3° ESO de Cultura Clásica e de 4° ESO de Latín realizaron unha visita cultural ás vilas de Tui e do Porriño, organizada polos Departamentos didácticos de Latín e Grego, Bioloxía e Xeoloxía e Lingua castelá e literatura que deseñaron, xunto co EABE, un programa cultural interdisciplinar que ligou as Humanidades e a Ciencias.
Deste xeito, o alumnado visitou, en primeiro lugar, o arquivo da Catedral de Tui, para poder observar guiados por D. Avelino Bouzón Gallego, canónigo-arquiveiro da sé, entre outros tesouros, o privilexio de Dona Urraca á cidade de Tui, que data do ano 1071 e foi fundamental para a reconstrución da cidade, despois de que fora arrasada polos pobos viquingos e normandos durante a plena Idade Media.
Deseguido, fíxose un pequeno percorrido pola vila de Tui que guiou os nosos e nosas alumnas até o Festival de Teatro Clásico organizado pola @seecgalicia, onde podemos chegar á caterse coa traxedia de Sófocles Edipo rei, representada polo grupo coruñés @elruisenor, baixo a dirección de Susana Crespo. Con esta actividade o noso alumnado coñeceu a importancia do xénero dramático tráxico dentro da literatura clásica e universal. Alén disto, o alumnado d’Os labirintos de Mogor degustou as escenas da obra e desfrutou do teatro.
Por último, despois dunha parada para almorzar, a rapazada trasladouse ás instalacións do Centro Tecnolóxico do Granito en Porriño, onde está sito o MINERGAL-Museo dos Minerais de Galicia. Alí poideron coñecer de primeira man as probas ás que é sometido o granito nos laboratorios do CTG e admiraron a rica colección xeolóxica que alberga o museo.
Veñan máis actividades interdisciplinares coma esta que demostran a boa sintonía e organización entre os departamentos didácticos do @iescdm, co gallo de proporcionar a mellor educación pública de calidade ao noso alumnado.
En Grupo BeOne/Serviocio, empresa líder na xestión de instalacións deportivas, precisamos incorporar un/unha técnico/a de mantemento para o noso centro BeOne Campolongo (Pontevedra – Galicia).
Funcións: Realizar as reparacións dos diferentes elementos do centro para garantir o seu correcto funcionamento. Supervisar diariamente o correcto funcionamento da maquinaria e das instalacións. Levar a cabo o mantemento preventivo e correctivo da maquinaria para evitar posibles avarías.
Requisitos: Coñecementos de mantemento e, a ser posible, no uso de piscinas. Formación e/ou experiencia en electricidade. Residencia próxima ao centro de traballo. Valorable formación en lexionela. Coñecementos técnicos.
Que ofrecemos? Contrato indefinido a xornada completa, de luns a venres.
Beneficios: Acceso ao ximnasio da empresa. Plus de transporte. Horario: De luns a venres. Ubicación: Praza Constitución, s/n, 36003 Pontevedra)
Onte, o alumnado de 1º e 2º de FPB de Oficina e 1º e 2º do ciclo de Xestión Administrativa asistiu á charla “Finanzas para mortais”, impartida por Raquel Costal, directora do Banco Santander.
Esta actividade enmárcase dentro da colaboración entre esta entidade bancaria e a Xunta de Galicia para fomentar a cultura financeira no sistema educativo non universitario. Durante a sesión, abordáronse aspectos clave da relación entre a clientela e as entidades bancarias, proporcionando ferramentas esenciais para unha xestión financeira responsable.
Agradecemos a Raquel Costal pola súa intervención e ao alumnado pola súa participación activa!
Aberto o prazo de reclamacións das axudas FCT (setembro-decembro 2024): De acordo coa Orde do 8 de xullo de 2024, pola que se convocan axudas económicas para o alumnado que realiza a formación práctica en centros de traballo ou FP Dual (DOG do 10/07/2024), infórmase de que o segundo prazo de solicitudes destas axudas, destinado aos alumnos que realizaron prácticas entre setembro e decembro de 2024, finalizou o pasado 14 de novembro de 2024. Xa está publicado no taboleiro do centro o listado provisional de solicitantes. Ábrese un prazo de reclamacións que irá do 15 ao 24 de novembro. Unha vez finalizado este período, o 25 de novembro publicarase o listado definitivo.
O IES Chan do Monte convoca o II Concurso de ideas emprendedoras co obxectivo de fomentar o emprendemento e impulsar a creatividade e innovación no alumnado.
Dirixido a todo o alumnado de FP (FP Básica, Ciclo Medio e Ciclo Superior) matriculado no curso 24/25. Pódese participar individualmente ou en grupo (máximo 3 membros).
QUE HAI QUE FACER PARA PARTICIPAR?:
. Expón a túa idea emprendedora nun vídeo dunha duración máxima de 1 minuto e a continuación envíao a seguinte dirección de correo electrónico: aulaemprendemento@ieschandomonte.edu.es
Prazo de PARTICIPACIÓN e duración do concurso: do 28/10/24 ao 10/12/24 (ámbolos dous incluídos)
Un xurado elixirá os gañadores. O xurado estará composto por membros da Dirección, profesorado e alumnado de diferentes familias profesionais.
As ideas serán valoradas segundo os seguintes criterios (de 1 a 4 puntos):
. Presentación.
. Se a idea satisfai unha necesidade existente no mercado.
. Se a idea pode levarse á práctica (é viable).
. Se a idea é orixinal, innovadora e diferente.
PREMIOS ÁS IDEAS GAÑADORAS*:
1º Premio: valorado en 300 €
2º Premio: valorado en 150 €
3º Premio: valorado en 75 €
*Os premios son vales regalo a trocar na tenda PC BOX de Pontevedra.
O segundo prazo de axudas FCT será o comprendido entre o 14 de outubro e o 14 de novembro de 2024, para o alumnado a que lle corresponda realizar a FCT no período de setembro-decembro de 2024.
Este alumnado deberá rematar obrigatoriamenteo período de formación en centros de traballo antes do 31 de decembro de 2024.
O alumnado que teña horario flexible con autorización da Dirección Xeral de Formación Profesional e remate despois do 31 de decembro de 2024 acollerase á seguinte convocatoria de axudas.
IMPORTANTE:
Os titores deben facer chegar ( cando antes) á Coordinación, os números de contas bancarias IBAN dos alumnos de FCT que teñan dereito á axuda para poder imprimir as solicitudes.
Unha vez impresas as solicitudes, deixarémolas no casillero de cada titor para que as devolvan asinadas polo alumnado da súa titoría.
Resumo da convocatoria: máis información nos seguintes enlaces.
1. Estar matriculado nun centro público desta comunidade autónoma ou, no caso dos centros privados, nunha ensinanza concertada coa Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional.
2. Estar cursando o derradeiro curso dun ciclo formativo de grao básico, grao medio ou grao superior de formación profesional, cursos de especialización de formación profesional, ensinanzas profesionais de artes plásticas e deseño, ensinanzas deportivas de réxime especial e programas formativos ou algún ciclo formativo de FP dual.
3. Rematar o período de formación práctica en centros de traballo ou FP dual antes do 31 de decembro de 2024.
4. Realizar como mínimo o 80 % das xornadas en empresa correspondentes a cada ensinanza segundo o establecido no currículo ou no proxecto de FP dual.
5. No caso do alumnado de FP dual, que o proxecto de FP dual non inclúa axudas para desprazamento ou aloxamento.
6. No caso da modalidade A (cando o alumnado realice a FCT ou a FP dual dentro do territorio español ), que o concello do centro de traballo sexa distinto do concello do centro educativo e distinto do concello de residencia do/da alumno/a durante o período de realización da FCT ou da FP dual.
7. No caso da modalidade B (cando o alumnado realice a FCT ou a FP dual fóra do territorio español ), que o/a alumno/a non desfrutase dunha axuda Erasmus+ KA102, KA116, KA121, KA122ou calquera outra axuda que financie totalmente o período de realización da FCT ou da FP dual.
Orde do 8 de xullo de 2024, pola que se convocan axudas económicas para o alumnado que realiza a formación práctica en centros de traballo ou FP dual (DOG do 10/07/2024). Informamos tamén de que o prazo de solicitudes de axuda FCT para os alumnos que realizaron prácticas entre xaneiro e xuño de 2024 rematou o pasado 9 de setembro de 2024. Xa está publicado no taboleiro do centro o listado provisional de solicitantes. Ábrese un prazo de reclamacións do 11 ao 20 de setembro. Unha vez finalizado este período, o 21 de setembro exporase o listado definitivo.
Publicada a Orde de 08 de xullo de 2024 (DOG 10 xullo) pola que se convocan axudas ao alumnado que realizou a FCT e rematou esta formación práctica entre xaneiro e xuñode 2024.
A DATA LÍMITE PARA SOLICITAR AS AXUDAS REMATA O 09 DE SETEMBRO DE 2024.
CÓMO SOLICITAR A AXUDA: A xestión documental das axudas realizarase en contacto cos titores/as do grupo. Estes xa están informados/as para solicitar o IBAN ao alumnado e preparar a documentación.
O alumnado debe acudir obrigatoriamente ao centro a firmar a documentación requerida pola Xunta de Galicia.
PRAZOS DA CONVOCATORIA:
Para o alumnado que realizou a FCT nos períodos: outubro 23 – marzo 24; xaneiro 24 – xuño 24; xaneiro 24- marzo 24; abril 24 – xuño 24.
Publicación da convocatoria no DOG: 10 de xullo de 2024
Prazo de solicitudes:11 de xullo ao 9 de setembro
Publicación no centro da listaxe provisional: 10 de setembro
Prazo de reclamacións: 11 ao 20 de setembro
Publicación no centro da listaxe definitiva: 21 de setembro
ALUMNADO EXCLUÍDO:
Non terán dereito á axuda convocada nesta orde:
O alumnado que realizara a FCT ou FP Dual no mesmo concello do centro educativo ou concello de residencia durante a realización da FCT ou da FP Dual
O alumnado de FP Dual en cuxos proxectos se inclúan axudas por desprazamento e aloxamento
No caso da modalidade B, qeu o alumno/a non desfrutaxe dunha axuda Erasmus+ KA102, KA 116, KA121 ou KA122, ou calquera outra axuda que financie totalmente o período de realización da FCT ou da FP Dual.